De aceea, baza
materială, programa şcolară şi activităţile extraşcolare au în vedere
dezvoltarea aptitudinilor care să-i recomande ca buni creştini şi cetăţeni ai
lumii în care trăiesc.
Urmărind cele afirmate mai sus, se conturează
următoarele direcţii:
1. Creşterea
numărului unităţilor de învăţământ la toate nivelurile: preşcolar, primar,
gimnazial, liceal, universitar şi postuniversitar. S-a
constatat cât de important este pentru copii noştrii să fie educaţi într-un
mediu adventist şi ce influenţă au şcolile noastre asupra copiilor proveniţi
din familii ex-adventiste. Un studiu făcut de Biserica Catolică, arată că,
odată cu scăderea numărului de şcoli administrate de biserică şi a implicării
bisericii în educaţia copiilor, în anumite zone a scăzut şi numărul membrilor
bisericii.
2. Adoptarea
unei politici manageriale care să fie favorabilă instituţiei de învăţământ dar
şi atragătoare pentru cursanţi. Ştim cu toţii
că orice activitate presupune anumite cheltuieli, dar când acestea depăşesc
posibilitatea de plată a majorităţii potenţialilor cursanţi, trebuie depistate
şi eliminate orice cheltuieli inutile, pentru ca educaţia adventistă să nu
ajungă să fie accesibilă doar unei categorii restrânse de oameni.
3. Crearea
unui climat creştinesc între elevi, elevi – profesori, cât şi
profesori
între ei. Mai mult decât condiţiile şi informaţiile pe care le primesc
elvii (studenţii), contează relaţiile ce se stabilesc între ei şi înre ei şi
mentorii lor. Reclama unei şcoli şi viitorul ei depinde în cea mai mare măsură
de cei care i-au trecut pragul. Dacă atmosfera de acolo le-a plăcut, vor vorbi
frumos despre locul acela, motivând şi pe alţii să le calce pe urme.
4. Formarea
uni corp profesoral de cadre foarte bine pregătite şi care să aibă calitatea de
membru al Bisericii Adventiste de Ziua a Şaptea.
Oricât ar fi de bun şi ori cât de mult s-ar implica, un profesor neadventist nu
poate transmite un model de adevărat urmaş al lui Hristos, tocmai prin faptul
că nu acceptă în viaţa sa particulară toate principiile Scripturii.
5. Dezvoltarea
bazei materiale şi aducerea ei la cele mai înalte standarde posibile zonei.
Condiţiile şi calitatea vieţii influenţează dezvoltarea fizică, intelectuală,
morală, dar oferă şi un model înalt al calităţii pe care absolventul va dori
să-l implementeze în sfera lui de activitate, contribuind astfel la dezvoltarea
societăţii. Aici sunt vizate atât curtea, spaţiile verzi, clădiri, dormitoare,
cantină, spaţii de recreare, dar şi laboratoare, biblioteci, materiale
didactice, etc. .
6. Crearea
unor spaţii interioare sau exterioare în care elevii (studenţii) să-şi poată
detvolta aptitudini practice. Într-o
societate ce se schimbă de la o zi la alta este necesar ca absolvenţii de la
orice nivel să cunoască şi să stăpânească bine şi o meserie alternativă, prin
care să-şi poată asigura pentru un timp, mai scurt sau mai lung, cele necesare
vieţii, până la obţinerea unui post de lucru pentru care sunt licenţiaţi.
7. Stabilirea
unui curriculum ce vizează atât formarea profesională cât şi cea moral-religioasă.
Trebuie acordată o mare atenţie stabilirii programei astfel încât să nu fie
foarte încărcată, atât ca număr de materii semestriale sau anuale, dar şi
zilnice, oferind timp şi pentru activităţi individuale, dar care totuşi să aibă
în vedere dezvoltarea fizică, intelectuală şi moral-religioasă.
8. Înfiinţarea
unei capele în fiecare unitate de învăţământ şi crearea de programe cât mai
atractive în care să fie implicaţi toţi elevii (studenţii).
Scriptura spune: „Învaţă pe copil calea pe care trebuie s-o urmeze şi când va
îmbătrâni, nu se va abate de la ea.” (Pv. 22:6), dar nu este suficient doar să
cunoască, ci trebuie să se şi implice activ în viaţa bisericii. Cel care se
implică din copilărie în programele bisericii are şanse foarte mari ca la
maturitate să se regăsească printre membrii bisericii, dar ceea ce este cel mai
important este ca el să fie un membru activ. Cu cât chemarea la slujire vine
mai târziu cu atât sunt şanse mai mici de a se implica.
9. Stabilirea
unui câmp misionar pentru fiecare unitate de învâţământ.
Este important ca de mici copii să-şi dezvolte dorinţa de slujire şi spiritul
civic, iar când cresc să continue pe această linie. Trebuie învăţaţi cum să
creeze şi să aplice în practică atât programe cu caracter social dar şi
evanghelistice, venind astfel în întâmpinara nevoilor celor din jur.
10. Stabilirea
de parteneriate între unităţile de învăţământ, atât intern cât şi
internaţional. Prin schimbul de experienţă, prin
participarea la proiecte comune, etc., absolvenţii pot să-şi dezvolte o gândire
şi o viziune mai amplă a rolului şi misiunii pe care o au în societate şi în
biserică, decât dacă şi-ar desfăşura procesul educaţional într-un spaţiu
socio-cultural restrâns, în cadrul unui teritoriu limitat.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu