joi, 12 iulie 2012

Amenajarea spațiului de clasă - Ora de religie

Pentru a putea  contribui eficient la procesul de educaţie, pe lângă abilităţile profesorului şi calitatea cursurilor predate, trebuie acordată o atenţie deosebită spaţiului în care se desfăşoară orele de curs. Cu acestă ocazie ne referim la sala de clasă în care învaţă elevi de gimnaziu, mai precis participarea la o oră de religie.
Printre elementele identificate în spaţiul sălii de clasă, descoperim următoarele:
a.      Sfânta Scriptură ce este aşezată frumos pe catedra profesorului – atunci când elevii văd cartea sfântă, li se imprimă o atitudine de respect şi de ascultare, iar profesorul poate susţine anumite afirmaţii deschizând şi citind direct de pe paginile ei versetele biblice.
b.      Prezenţa unor tablouri cu imagini biblice -  ajută elevii să-şi imagineze scenele petrecute pentru aşi forma o imagine mai amplă despre modul cum s-au desfăsurat evenimentele.
c.       Hărţi ale zonei Palestinei ce reprezintă diferite perioade – ajută elevii să poată încadra în spaţiu şi în timp diferite locaţii biblice.
d.      Diferite materiale audio-video – pentru a auzi cuvintele Scripturii în limba în care au fost cândva rostite şi a vedea cum arată locurile despre care învaţă.
e.       O minibibliotecă cu diferite cărţi de istorie biblică, geografia Palestinei, cultură iudaică, dicţionare, etc. – pentru a putea studia mai mult despre perioada aceea şi modul în care trăiau oamenii, cultura lor, obiceiuri.
f.        Câteva plante (flori) care cresc în zona israaelită – crează un ambient plăcut şi ajută la forarea unei imagini generale a zonei.
g.      Tablele cu cele” Zece porunci” în faţa clasei – privirea tuturor elevilor este îndreptată către Legea lui Dumnezeu, astfel încât citindu-le zilnic ajung să fie întipărite în minte pentru totdeauna.
h.      Deviza clasei inspirată din Scriptură şi concentrată pe misiune – pusa într-un loc vizibil ca fiecare elev să nu uite că are un rol important faţă de cei din jur.
i.        O vitrină cu vestimentaţii din vremurile biblice – familiarizează cu portul vremii şi ajută la înţelegerea importanţei lor (în cazul veşmintelor preoţeşti).
j.        Fotografii ale descoperirilor arheologice – prin vizualizarea vaselor, uneltelor, a diferitelor scrieri, elevii pot să-şi formeze o părere despre greutatea muncii dar şi să acorde o mai mare credibilitate Scripturii.

Cred că prezenţa unei Biblii pe masa de studiu a fiecărui elev, ar avea o influenţă mai mare,  pentru că prin ţinerea în mâna a carţii s-ar naşte un ataşament mai mare faţă de Cuvânt, iar urmărirea versetelor citite de profesor sau citirea de către elev cu voce tare îl va face să-l îndrăgească şi mai mult.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu