Pentru
a putea contribui eficient la procesul
de educaţie, pe lângă abilităţile profesorului şi calitatea cursurilor predate,
trebuie acordată o atenţie deosebită spaţiului în care se desfăşoară orele de
curs. Cu acestă ocazie ne referim la sala de clasă în care învaţă elevi de gimnaziu,
mai precis participarea la o oră de religie.
Printre elementele identificate în spaţiul sălii de
clasă, descoperim următoarele:
a.
Sfânta
Scriptură ce este aşezată frumos pe catedra profesorului – atunci
când elevii văd cartea sfântă, li se imprimă o atitudine de respect şi de
ascultare, iar profesorul poate susţine anumite afirmaţii deschizând şi citind
direct de pe paginile ei versetele biblice.
b.
Prezenţa
unor tablouri cu imagini biblice - ajută elevii
să-şi imagineze scenele petrecute pentru aşi forma o imagine mai amplă despre
modul cum s-au desfăsurat evenimentele.
c.
Hărţi ale
zonei Palestinei ce reprezintă diferite perioade – ajută
elevii să poată încadra în spaţiu şi în timp diferite locaţii biblice.
d.
Diferite
materiale audio-video – pentru a auzi cuvintele Scripturii în limba în care au
fost cândva rostite şi a vedea cum arată locurile despre care învaţă.
e.
O
minibibliotecă cu diferite cărţi de istorie biblică, geografia Palestinei,
cultură iudaică, dicţionare, etc. – pentru a putea studia mai mult despre perioada aceea şi
modul în care trăiau oamenii, cultura lor, obiceiuri.
f.
Câteva
plante (flori) care cresc în zona israaelită – crează un ambient plăcut şi ajută la forarea
unei imagini generale a zonei.
g.
Tablele cu
cele” Zece porunci” în faţa clasei – privirea tuturor elevilor este îndreptată către Legea lui
Dumnezeu, astfel încât citindu-le zilnic ajung să fie întipărite în minte
pentru totdeauna.
h.
Deviza
clasei inspirată din Scriptură şi concentrată pe misiune – pusa
într-un loc vizibil ca fiecare elev să nu uite că are un rol important faţă de
cei din jur.
i.
O vitrină cu
vestimentaţii din vremurile biblice – familiarizează cu portul vremii şi ajută la înţelegerea
importanţei lor (în cazul veşmintelor preoţeşti).
j.
Fotografii
ale descoperirilor arheologice – prin vizualizarea vaselor, uneltelor, a diferitelor
scrieri, elevii pot să-şi formeze o părere despre greutatea muncii dar şi să
acorde o mai mare credibilitate Scripturii.
Cred că prezenţa unei Biblii pe masa de studiu a fiecărui elev, ar avea o
influenţă mai mare, pentru că prin
ţinerea în mâna a carţii s-ar naşte un ataşament mai mare faţă de Cuvânt, iar
urmărirea versetelor citite de profesor sau citirea de către elev cu voce tare
îl va face să-l îndrăgească şi mai mult.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu