După căderea în păcat,
dacă omul ar fi pastrat sistemul educaţional instituit de Dumnezeu în grădina
Eden, atunci societatea de astăzi nu ar fi ajuns la un nivel atât de decăzut
aşa cum se găseşte astăzi. Cu toate acestea, acolo unde este pusă în aplicare
metoda cerului în educarea copiilor, tinerilor şi chiar a adulţilor, influenţa
pe care aceştia o au asupra celor din jurul lor, se face simţită ca o rază de
lumină ce „străluceşte într-un loc întunecos”.
Deşi idealul ne este
descoperit, în şcolile noastre adventiste, încă se mai văd influenţe ale
filosofiei lumeşti, în ceea ce priveşte modalitatea întocmirii curricumului,
programei şcolare, metodelor folosite în predare şi evaluare, a alegerii
spaţiilor pentru desfăşurarea activităţilor, etc..
Sper ca influenţa Duhului
Sfânt să-şi facă simţită prezenţa atât la nivelul celor care poartă răspunderea
cât şi la nivelul celor care trebuie să aplice aceste sfaturi pentru ca
biserica rămăşitei să devină o corabie de salvare pentru tinerii noştri în
aceste ultime clipe ale planetei.
|
Model educativ adventist
|
Model educativ românesc
|
|
Ø
Filosofia adventistă are în centrul
cunoaşterii pe Dumnezeu, ce doreste
salvarea omului prin Isus Hristos, descoperit în Sfânta Scriptură, iar prin
influenţa Duhului Sfânt să-l conducă la formarea unui caracter, bazat pe
dragoste, ascultare şi respect devenind astfel un bun slujitor.
Ø
Stabilirea programei curriculare are în centru
Biblia iar celelalte materii sunt predate din punctul acesta de vedere.
Ø
Are ca bază teoria creaţiei în şase zile
literare.
Ø
Combină dezvoltarea intelectuală cu cea
spirituală, fizică şi însuşirea unor abilităţi practice.
Ø
Ţinta este ca fiecare om să-şi descopere
darurile şi să le poată folosi cât mai bine.
Ø
Predarea urmăreşte transmiterea unor valori
care să poată fi înţelese de toţi (se urmăreşte interesul celui instruit).
Ø
Evaluarea urmăreşte să observe nivelul de
percepţie, pentru a se şti unde mai trebuie lucrat.
Ø
Se urmăreşte integrarea omului în biserică şi
societate ca reprezentant al cerului.
|
Ø
Filosofia românească, având ca sursă de
inspiraţie filosofia greacă, are în centru omul şi dezvoltarea capacităţilor
individuale (acurateţea memorării şi redării), fiind influenţat de societatea
din jur, pe care trebuie să o învingă pentru a ajunge în vârf pentru a putea
beneficia de multiple avantaje cu caracter personal.
Ø
Programa curriculară trebuie să acopere o arie
cât mai largă de discipline, cu cât mai multă informaţie, din care Biblia
lipseşte aproape în totalitate.
Ø
Porneşte de la teoria darwinistă a evoluţiei
speciiilor.
Ø
Pune accent pe dezvoltarea intelectuală,
neglijând celelalte aspecte.
Ø
Se urmăreşte promovarea elitei, restul
indivizilor fiind neglijaţi.
Ø
Predarea se face ţinându-se cont de interesul
ceui care predă, folosindu-se cele mai accesibile metode pentru profesor.
Ø
Evaluarea urmăreşte etalarea cunoştinţelor şi
ierarhizarea participanţilor.
Ø
Scopul este să fie folosit atâta timp cât
poate oferii ceva de care ceilalţi au
nevoie.
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu