joi, 12 iulie 2012

Alternativă educațională


După căderea în păcat, dacă omul ar fi pastrat sistemul educaţional instituit de Dumnezeu în grădina Eden, atunci societatea de astăzi nu ar fi ajuns la un nivel atât de decăzut aşa cum se găseşte astăzi. Cu toate acestea, acolo unde este pusă în aplicare metoda cerului în educarea copiilor, tinerilor şi chiar a adulţilor, influenţa pe care aceştia o au asupra celor din jurul lor, se face simţită ca o rază de lumină ce „străluceşte într-un loc întunecos”.
Deşi idealul ne este descoperit, în şcolile noastre adventiste, încă se mai văd influenţe ale filosofiei lumeşti, în ceea ce priveşte modalitatea întocmirii curricumului, programei şcolare, metodelor folosite în predare şi evaluare, a alegerii spaţiilor pentru desfăşurarea activităţilor, etc..
Sper ca influenţa Duhului Sfânt să-şi facă simţită prezenţa atât la nivelul celor care poartă răspunderea cât şi la nivelul celor care trebuie să aplice aceste sfaturi pentru ca biserica rămăşitei să devină o corabie de salvare pentru tinerii noştri în aceste ultime clipe ale planetei.

Model educativ adventist
Model educativ românesc
Ø   Filosofia adventistă are în centrul cunoaşterii  pe Dumnezeu, ce doreste salvarea omului prin Isus Hristos, descoperit în Sfânta Scriptură, iar prin influenţa Duhului Sfânt să-l conducă la formarea unui caracter, bazat pe dragoste, ascultare şi respect devenind astfel un bun slujitor.
Ø   Stabilirea programei curriculare are în centru Biblia iar celelalte materii sunt predate din punctul acesta de vedere.
Ø   Are ca bază teoria creaţiei în şase zile literare.
Ø   Combină dezvoltarea intelectuală cu cea spirituală, fizică şi însuşirea unor abilităţi practice.
Ø   Ţinta este ca fiecare om să-şi descopere darurile şi să le poată folosi cât mai bine.
Ø   Predarea urmăreşte transmiterea unor valori care să poată fi înţelese de toţi (se urmăreşte interesul celui instruit).
Ø   Evaluarea urmăreşte să observe nivelul de percepţie, pentru a se şti unde mai trebuie lucrat.
Ø   Se urmăreşte integrarea omului în biserică şi societate ca reprezentant al cerului.
Ø   Filosofia românească, având ca sursă de inspiraţie filosofia greacă, are în centru omul şi dezvoltarea capacităţilor individuale (acurateţea memorării şi redării), fiind influenţat de societatea din jur, pe care trebuie să o învingă pentru a ajunge în vârf pentru a putea beneficia de multiple avantaje cu caracter personal.
Ø   Programa curriculară trebuie să acopere o arie cât mai largă de discipline, cu cât mai multă informaţie, din care Biblia lipseşte aproape în totalitate.
Ø   Porneşte de la teoria darwinistă a evoluţiei speciiilor.
Ø   Pune accent pe dezvoltarea intelectuală, neglijând celelalte aspecte.
Ø   Se urmăreşte promovarea elitei, restul indivizilor fiind neglijaţi.
Ø   Predarea se face ţinându-se cont de interesul ceui care predă, folosindu-se cele mai accesibile metode pentru profesor.
Ø   Evaluarea urmăreşte etalarea cunoştinţelor şi ierarhizarea participanţilor.
Ø   Scopul este să fie folosit atâta timp cât poate oferii  ceva de care ceilalţi au nevoie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu